این شاهکار از موتور ۳. ۳ لیتری هشت سیلندر خطی سوپر شارژردار با دو میل سوپاپ نیرو میگرفت که ۱۷۵ اسب بخار قدرت داشت.
به دلیل کیفیت پایین جادههای ایران در آن زمان، شاه ایران زیاد از این خودرو استفاده نمیکرد تا آنکه در سال ۱۹۵۹ شخصی به نام هوشنگ جلیلی با پرداخت ۲۰۰۰ ریال (معادل ۲۷۵ دلار) مالک این بوگاتی «دست دوم و متروکه» میشود.
جلیلی سپس پیشنهاد خرید بوگاتی را به شخصی به نام سلیم بهاری میدهد. بهاری که با روبن، یکی از کارشناسان خبره بوگاتی، دوستی نزدیکی داشت، خودرو را برای او توصیف میکند و روبن به امید اینکه این یک بوگاتی افسانهای و کمیاب تایپ ۴۱ باشد بهاری را ترغیب به خرید و انتقال ماشین به رتردام هلند میکند. روبن با دیدن یک تایپ ۵۷ با طراحی بدنه عجیب ناامید میشود و به همین دلیل سلیم بهاری از این خودرو برای رفت و آمد روزانه استفاده میکند تا زمانی که موتور پکارد از کار میافتد و بهاری خودرو را به یک امریکایی واگذار میکند.
سالها این خودرو از دید عموم پنهان ماند و بین علاقه مندان بوگاتی دست به دست چرخید تا اینکه در سال ۱۹۸۴ پس از بازسازی کامل در نمایشگاههای مختلف خودروهای کلاسیک در امریکا به نمایش عمومی در آمد و همواره مورد توجه کارشناسان خودروهای کلاسیک قرار گرفت و جوایز بسیاری دریافت کرد.
از نکات جالب در خصوص این خودرو حفظ پلاک ایرانی آن است که البته با پلاک اولی که در زمان مالکیت محمد رضا پهلوی روی آن نصب شده بود متفاوت است اما به هر حال نماد تاریخ حضور آن در ایران است.
این خودرو بعدها به قیمت یک میلیون و هفتصد و شصت هزار دلار در یک حراجی به فروش رفت و در حال حاضر در موزه پترسون کالیفرنیا در شرایطی عالی نگهداری میشود و هر از چند گاهی در نمایش خودروهای کلاسیک حاضر میشود.